|
Jednostka: Infantry (Lekka Piechota)
Poziom technologiczny: 1
Wymagania: Barracks
Zasięg ognia: Krótki
Prędkość: 10 km/h
Typ uzbrojenia: Krabiny
Zdrowie: 600
Opancerzenie: Lekkie. Lekka piechota jest odporna na pociski kierowne i działa dużego kalibru,
ale nie jest odporna na pociski burzące, ogień, oraz karabiny.
Przeznaczenie: Piechota jest bardzo skuteczna w walce przeciwko szturmowcom (Troopers) oraz
pojazdom nieopancerzonym (Trike, Quad). W dużej grupie potrafi wyrządzić spore zniszczenia.
Doskonale nadaje się do obrony wieżyczek rakietowych i artyleryjskich przed szturmowcami.
|
|
Jednostka: Troopers (Szturmowcy)
Poziom technologiczny: 3
Wymagania: Upgrdaded Barracks
Zasięg ognia: Średni
Prędkość: 6 km/h
Typ uzbrojenia: Pociski kierowane
Zdrowie: 700
Opancerzenie: Lekkie. Szturmowcy są odporni na pociski kierowane i działa dużego kalibru, ale
nie są odporni na pociski burzące, ogień, i karabiny.
Przeznaczenie: Szturmowcy doskonale sprawdzają się w walce przeciwko pojazdom opancerzonym oraz
w niszczeniu wieżyczek.
|
|
Jednostka: Fremen (Fremeni)
Poziom technologiczny: 7
Strona: Atrydzi
Wymagania: Atreides Palace
Zasięg ognia: Średni
Prędkość: 17 km/h
Typ uzbrojenia: Karabiny
Zdrowie: 700
Opancerzenie: Średnie. Fremeni są odporni na pociski kierowane i działa dużego kalibru, ale są
wrażliwi na pociski burzące, ogień i karabiny.
Przeznaczenie: Takie jak zwykła piechota.
Uwagi: Fremeni są jednostkami zamaskowanymi. Stają się widoczni dopiero wówczas, gdy zaczną
atakować, wejdą w zasięg innej jednostki piechoty lub wieżyczki.
|
|
Jednostka: Sardaukar (Sardaukarzy)
Poziom technologiczny: 6
Strona: Siły Imperialne
Wymagania: Barracks, Emperor's Palace
Zasięg ognia: Średni
Prędkość: 15 km/h
Typ uzbrojenia: Karabiny
Zdrowie: 1000
Opancerzenie: Średnie. Odporni na pociski kierowane i działa dużego kalibru, ale wrażliwi na
pociski burzące, ogień i karabiny. Sardaukrzy potrafią uszkodzić rozjeżdżający ich pojazd.
Przeznaczenie: Ich uzbrojenie jest dwufunkcyjne. Sardaukarzy automatycznie wybierają broń w
zależności od celu.
|
|
Jednostka: Saboteur (Sabotażysta)
Poziom technologiczny: 6
Strona: Ordosi
Wymagania: Barracks, Ordos Palace
Zasięg ognia: 0 (musi znaleźć się w celu)
Prędkość: 15 km/h
Typ uzbrojenia: brak danych
Zdrowie: 400
Opancerzenie: Lekkie. Sabotażyści są odporni na pociski kierowane i działa dużego kalibru, ale
bardzo wrażliwi na pociski burzące, ogień i karabiny.
Przeznaczenie: Sabotażysta niszczy budynek wroga po wkroczeniu do niego. Aby dotrzeć do celu,
sabotażysta maskuje się, ale może to pozostać zamaskowany tylko na określony czas.
|
|
Jednostka: Engineer (Inżynier)
Poziom technologiczny: 6
Wymagania: Upgraded Barracks
Zasięg ognia: 0 (musi znaleźć się w celu)
Prędkość: 10 km/h
Typ uzbrojenia: Nie dotyczy
Zdrowie: 500
Opancerzenie: Lekkie. Inżynierowie są odporni na pociski kierowane i działa dużego kalibru, ale
bardzo wrażliwi na pociski burzące, ogień i karabiny.
Przeznaczenie: Inżynierowie służą do przejmowania budynków wroga, które następnie mogą być
normalnie używane.
|
|
Jednostka: Thumper (Dudniki)
Poziom technologiczny: 7
Wymagania: Upgraded Barracks
Zasięg ognia: Nie dotyczy
Prędkość: 15 km/h
Typ uzbrojenia: Nie dotyczy
Zdrowie: 375
Opancerzenie: Lekkie. Dudniki są odporne na pociski kierowane i działa dużego kalibru, ale
bardzo wrażliwe na pociski burzące, ogień i karabiny.
Przeznaczenie: Dudniki służą do zwabiania czerwi. Są dostepni tylko w trybie Multiplayer.
|
|
Jednostka: Trike
Poziom technologiczny: 2
Strona: Atrydzi, Harkonnenowie
Wymagania: Light Factory
Zasięg ognia: Krótki
Prędkość: 72 km/h
Typ uzbrojenia: Karabiny
Zdrowie: 900
Opancerzenie: Lekkie. Trike poddaje się działaniu większości typów broni, ale najbardziej
odporny jest na strzały z dział dużego kalibru.
Przeznaczenie: Mało przydatne jednostki. Jedyna rzecz do jakiej się nadają do zwiad.
|
|
Jednostka: Raider
Poziom technologiczny: 2
Stroona: Ordosi
Wymagania: Light Factory
Zasięg ognia: Krótki
Prędkość: 90 km/h
Typ uzbrojenia: Karabiny
Zdrowie: 1000
Opancerzenie: Lekkie. Raider poddaje się działaniu większości typów broni, ale najbardziej
odporny jest na strzały z dział dużego kalibru.
Przeznaczenie: Raider ma lepszą broń i pancerz niż Trike. Jest też od niego szybszy. W dużych grupach potrafi siać niesamowite zniszczenie. Doskonale nadaje się do zwiadu, walki z piechotą i rushy.
|
|
Jednostka: Quad
Poziom technologiczny: 3
Wymagania: Upgraded Light Factory
Zasięg ognia: Krótki
Prędkość: 59 km/h
Typ uzbrojenia: Pociski kierowane
Zdrowie: 1100
Opancerzenie: Lekkie. Quady są odporne na kule i w mniejszym stopniu na pociski burzące, ale
wrażliwe na pociski kierowane i strzały z dział dużego kalibru.
Przeznaczenie: Uzbrojony w rakiety przeciwpancerne Quad jest wprawdzie wolniejszy, ale
silniejszy i bardziej wytrzymały niż Trike. Quad jest skuteczny w walce z większością pojazdów,
ale nie sprawdza się w walce z piechotą.
|
|
Jednostka: Combat Tank
Poziom technologiczny: 4
Wymagania: Heavy Factory
Zasięg ognia: Średni
Prędkość: 40 km/h
Typ uzbrojenia: Działo dużego kalibru
Zdrowie: Atrydzi: 2100; Harkonnenowie: 2700; Ordosi: 1800
Opancerzenie: Średnie. Combat Tanki są bardzo odporne na karabiny i pociski burzące, ale
wrażliwe na pociski kierowane i działa dużego kalibru.
Przeznaczenie: Combat Tank jest skuteczny w walce z większością pojazdów, chociaż jego
efektywność przeciwko pojazdom niopancerzonym jest mniejsza.
|
|
Jednostka: Harvester (Żniwiarka)
Poziom technologiczny: 1
Wymagania: Heavy Factory
Zasięg ognia: Nie dotyczy
Prędkość: 12 km/h
Typ uzbrojenia: Brak
Zdrowie: 4500
Opancerzenie: Ciężkie. Żniwiarki są odporne na karabiny i do pewnego stopnia na pociski burzące,
ale nie są odporne na pociski kierowane i działa dużego kalibru.
Przeznaczenie: Żniwiarki służą do zbierania przyprawy i transortu jej do rafinerii.
|
|
Jednostka: MCV
Poziom technologiczny: 4
Wymagania: Upgraded Heavy Factory, Repair Pad
Zasięg ognia: Nie dotyczy
Prędkość: 15 km/h
Typ uzbrojenia: Brak
Zdrowie: 4500
Opancerzenie: Średnie. MCV jest odporny na karabiny i część pocisków burzących, ale jest
wrażliwy na pociski kierowne i strzały z dział dużego kalibru.
Przeznaczenie: MCV służy do zakładania nowych baz, poprzez wybudowanie Construction Yard w
miejscu nieprzyległym do starej bazy.
|
|
Jednostka: Missle Tank
Poziom technologiczny: 5
Strona: Atrydzi, Harkonnenowie (Ordosi moga kupować Missle Tank'i w Starporcie)
Wymagania: Upgraded Heavy Factory, IX Research Center
Zasięg ognia: Długi
Prędkość: 40 km/h
Typ uzbrojenia: Pociski kierowne
Zdrowie: 1300
Opancerzenie: Średnie. Missle Tank nie jest odporny na większość typów broni, chociaż działa
dużego kalibru są przeciwko niemu najmniej skuteczne.
Przeznaczenie: Missle Tank potrafi atakować jednostki powietrzne. Dobrze sprawdza się w
niszczeniu wieżyczek oraz innych budynków, ale nie radzi sobie z piechotą (no chyba że ją
rozjedzie).
|
|
Jednostka: Siege Tank
Poziom technologiczny: 6
Wymagania: Upgraded Heavy Factory
Zasięg ognia: Długi
Prędkość: 32 km/h
Typ uzbrojenia: Pociski burzące
Zdrowie: 1200
Opancerzenie: Ciężkie. Siege Tanki są odporne na karabiny, a do pewnego stopnia także na
pociski burzące. Są jednak wrażliwe na pociski kierowane i strzały z dział dużego kalibru.
Przeznaczenie: Siege Tank jest bardzo skuteczny w walce przeciwko piechocie i pojazdom
nieopancerzonym, ale bardzo słaby wobec celów ciężko opancerzonych.
|
|
Jednostka: Sonic Tank
Poziom technologiczny: 7
Wymagania: Heavy Factory, IX Research Center
Zasięg ognia: Średni
Prędkość: 44 km/h
Typ uzbrojenia: Fala dźwiękowa
Zdrowie: 3000
Opancerzenie: Średnie. Są bardzo odporne na karabiny i pociski burzące, ale wrażliwe na pociski
kierowane i strzały z dział dużego kalibru.
Przeznaczenie: Sonic Tanki są najbardziej skuteczne w walce z piechotą i pojazdami
nieopancerzonymi, ale słabsze przeciwko celom opancerzonym. Fale dźwiękowe uszkadzają zarówno
jednostki wroga, jak i własne, co sprawia, że w praktyce Sonic Tanki nie nadają się do niczego.
|
|
Jednostka: Devastator
Poziom technologiczny: 7
Wymagania: Heavy Factory, IX Research Center
Zasięg ognia: Średni
Prędkość: 30 km/h
Typ uzbrojenia: Ładunki plazmowe
Zdrowie: 5000
Opancerzenie: Ciężkie. Devastator jest bardzo odporny na karabiny i pociski burzące, ale
wrażliwy na pociski kierowane i strzały z dział dużego kalibru.
Przeznaczenie: Devastator jest skuteczny przeciwko większości jednostek, jednak porusza się i
strzela bardzo wolno. Devastatora można uzyc do misji samobójczej: przy samozniszczeniu uszkodzi
otaczające go jednostki.
|
|
Jednostka: Deviator
Poziom technologiczny: 7
Wymagania: Heavy Factory, IX Research Center
Zasięg ognia: Średni
Prędkość: 30 km/h
Typ uzbrojenia: Gaz
Zdrowie: 1100
Opancerzenie: Średnie. Deviator jest wrażliwy na większość typów broni, chociaż stosunkowo
najbardziej odporny jest na sztrzały z dział dużego kalibru.
Przeznaczenie: Deviator nie powoduje żadnych fizycznych uszkodzeń jednostki, ale sprawia, że
tymczasowo przechodzi on na stronę wroga. Wprowadza to niesamowite zamieszanie na polu bitwy.
|
|
Jednostka: Ornithopter
Poziom technologiczny: 7
Wymagania: Upgraded Atreides High-Tech Factory
Zasięg ognia: Cały obszar mapy
Prędkość: 340 km/h
Typ uzbrojenia: Ogień
Zdrowie: 900
Opancerzenie: Lekkie. Są wrażliwe na pociski kierowane i mogą być trafione tylko przez obronę
przeciwlotnicza (Missle Tank, Rocket Turret).
Przeznaczenie: Po wybraniu celu, eskadra trzech ornithopterów wykonuje nalot na wskazane
miejsce. Ornithoptery największą skuteczność wykazują przeciwko piechocie i celom
nieopancerzonym, ale potrafa wyrządzić szkody także w celach opancerzonych.
|
|
Jednostka: Carry-All (Zgarniarka)
Poziom technologiczny: 5
Wymagania: High-Tech Factory
Zasięg ognia: Nie dotyczy
Prędkość: 160 km/h
Typ uzbrojenia: Brak
Zdrowie: 4800
Opancerzenie: Ciężkie. Zgarniarki są wrażliwe na pociski kierowane i mogą być zestrzelone tylko
przez obronę przeciwlotniczą.
Przeznaczenie: Zgarniarki służą do transportu żniwiarek z pól przyprawowych do rafinerii oraz z
powrotem, a także do transportu uszkodzonych pojazdów do naprawy.
|
|
Jednostka: Death Hand
Poziom technologiczny: 7
Wymagania: Harkonnen Palace
Zasięg ognia: Cały obszar mapy
Prędkość: 700 km/h
Typ uzbrojenia: Pociski burzące z głowicami atomowymi
Zdrowie: Nie dotyczy
Opancerzenie: Nie dotyczy
Przeznaczenie: Death Hand to pocisk balistyczny, wyrządzający szkody na rozległym obszarze.
Niestety, jest bardzo niecelny (róbcie save przed wystrzeleniem pocisku).
|
|
Jednostka: Frigate (Fregata)
Wymagania: Starport
Zasięg ognia: Nie dotyczy
Prędkość: 250 km/h
Typ uzbrojenia: Nie dotyczy
Zdrowie: Nie dotyczy
Opancerzenie: Nie dotyczy
Przeznaczenie: Fregata służy do transpotu zamówionych towarów do Starportu.
|
|
Jednostka: Shai-Hulud (Czerw)
Wymagania: Nie dotyczy
Zasięg ognia: 0 (musi znaleźć się pod celem)
Prędkość: 30 km/h
Typ uzbrojenia: Nie dotyczy
Zdrowie: Brak danych
Opancerzenie: Ciężkie. Shai-Hulud jest odporny na karabiny i pociski burzące, a wrażliwy tylko
na pociski kierowane i strzały z dział dużego kalibru.
Przeznaczenie: Shai-Huludy zwabiane są przez rytmiczne uderzenia wywoływane przez pojazdy
poruszające sie po piasku. Żadna jednostka pozostawiona na piasku nie jest wobec tego
bezpieczna i w każdej chwili może zostać dopadnięta przez czerwia.
|